Watch Review: 3 és Bounce okosórák: A gyerekek Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórái

Tartalom




Watch Review

3 és Bounce okosórák: A gyerekek Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórái

A Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórái tökéletes választások a gyerekek számára. Ezek az okosórák számos hasznos funkciót kínálnak, mint például a lépésszámláló, alvásfigyelő és játékok. A 3 és Bounce okosórák strapabíróak, és színes kialakításukkal biztosan elnyerik a gyerekek tetszését.


AKCIÓ – Férfi karóra

A gyerekeknek szánt okosórák ma már a nagyobb, modern, csatlakoztatott óra ökoszisztéma részei. Ennek van értelme, tekintve az okosórák hatalmas elterjedését a piacon. Az okosórákra szakosodott vállalatok a lehető legtöbb elérhető fogyasztói demográfiai csoportnak szeretnék eladni termékeiket. A gyermekek (pontosabban a szülők) megcélzása az egyik ilyen módja annak, hogy több árut mozgassanak, és ideális esetben olyan szokásokra neveljék a fiatalabb vásárlókat, amelyek felnőttként viselkedéssé válnak. Az okosórák gyártói semmit sem szeretnének jobban, mint hogy a gyerekek már kiskorukban rászokjanak az okosórákra, hogy amikor felnőnek, természetesebb legyen számukra a felnőtt modellek iránti vonzódás. A gyerekeknek szánt okosórák azért is érdekesek, mert ötvözik a gyerekeknek szánt funkciókat a felügyelő szülőknek szánt funkciókkal. Ezért az egyik vektor, hogy ezek a termékek csuklóra kerüljenek, maguk a gyerekek kérik. Egy másik vektor a szülők részéről érkezik, akik félelemből vagy kommunikációs kényszerből úgy döntenek, hogy a gyermekeknek szánt okosóra jó ötlet. Az előbb felsoroltam egy csomó témát a gyerekeknek szánt okosórákkal kapcsolatban, amelyeket megpróbálok a lehető legjobban tárgyalni ebben a Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosóra termékek gyerekeknek szóló áttekintésében.

Ehhez a kettős okosóra-értékeléshez az ötéves fiam segítségét vettem igénybe. Én magam már nem vagyok gyerek (ezzel egyesek talán nem értenek egyet), így kulcsfontosságú volt számomra, hogy lássam, hogyan reagál egy gyerek ezekre az órákra, hogyan használja a funkciókat, és hogy szülőként hogyan vélekedem minderről. A másik dolog, amiről szeretnék beszélni, hogy miért két Garmin okosórát vizsgálok itt felül. Egyszerűen azért, mert az egyik termék a formában, a másik pedig a funkcionalitásban jeleskedik. A kettő egyesítésével egy komolyan menő gyerek okosóra termék születne. Ez tényleg csak idő kérdése.




A felülvizsgálat úgy mentem végig, hogy a fiam az olcsóbb és technikailag egyszerűbb Garmin Vivofit Jr. 3-mal kezdett, és miután úgy éreztem, hogy megértette ennek az órának a funkcióit, a cél az volt, hogy kiválogassam őt a drágább, nagyobb és bonyolultabb Garmin Bounce termékkel. Ennek az okosóra-értékelésnek az első sokkolója az volt, hogy a fiam mennyire lelkesedett magáért a Garmin Vivofit Jr. 3 okosóráért. Hadd magyarázzam el, hogy ez miért zavart először. A fiam az órák körül nőtt fel, és tisztességes számú analóg és digitális gyerek (vagy gyerekméretű) darabot kapott magának. Bár érdeklődött irántuk, soha nem döntött úgy, hogy a házon kívül is viseljen egyet, és a funkcióik sem érdekelték különösebben. Ezért meglepődtem, amikor azonnal lelkesedett érte, és elkezdett játszani ezzel az apró képernyővel és egy nyomógombbal rendelkező kis okosórával. Tudjátok, melyik funkció izgatta a legjobban? A lépésszámláló (lépésszámláló). Egyszerűen imádta látni, ahogy a számok emelkednek, ahogyan mozog, és elképzelte a különböző díjakat és eredményeket, amelyeket az aktivitással szerezhet. Úgy tűnt, hogy az óra és a funkciók képzeletbeli elemei legalább annyira érdeklik, mint maga a termék.

A Garmin Vivofit Jr. 3-t is szívesen viseli, ami véleményem szerint a lényegre tapint, amiért igazán csodálja ezt a terméket; úgy néz ki és olyan érzés, mint amilyennek egy gyerek okosórának lennie kell a fejében. A Vivofit Jr. 3 egy alaptermék, igen, nagyon korlátozott funkcionalitással, de egyben jelmez-szerepet is játszik abban, ahogyan sok gyerek elképzeli, hogy egy neki szánt okosóra kinéz. A mérete biztosan megfelelő, és a kissé egyszerű megjelenése (a szilikon tok és a szíj könnyű díszítőelemekkel rendelkezik) éppen a gyerekek számára működik. Megközelíthetőnek tűnik, és pontosan az a fajta termék, amivel egy gyerek interakcióba akar lépni. A működtetéséhez nem is igazán szükséges olvasási készség, bár az segít.

A Vivofit Jr. 3 egyfajta kompromisszumos termék. Vannak „okos” elemei, az biztos, de ez tényleg nem az a fajta folyamatosan csatlakoztatott termék, amit én okosórának tekintenék. A Garmin egy egyszerű, belépő szintű terméket akart a gyerekeknek, és a Vivofit Jr. 3 pont ilyen. Bár úgy gondolom, hogy a legtöbb gyerek egy nagyobb képességű termékre akar majd áttérni, ha a szüleik készen állnak rá, már ha akarják az okosóra-élményt. Hadd magyarázzam el egy kicsit bővebben. A Vivofit Jr. 3 egy egyszerű színes MIP-képernyőt használ, amely nem teszi lehetővé az érintéses bevitelt, és csak egy gombot használ a tokon, hogy mindent elvégezzen. Az óra nem tölthető, hanem egyetlen (közönséges) CR2025 cellás elemet használ, amely a Garmin állítása szerint egy évig tart. A Vivofit Jr. 3 óra „csatlakoztatásához” Bluetooth párosítási módba kell állítani, majd fizikailag nagyon közel kell vinni egy olyan telefonhoz, amelyre telepítve van a Garmin Jr. alkalmazás. A kapcsolat létrehozása lehetővé teszi, hogy az óra aktivitási adatai átkerüljenek a Garmin Jr. alkalmazásba, lehetővé teszi az óra frissítéseit, és általában az óra egyetlen csatlakozási lehetőségéért felelős.

Külsőre a Garmin Vivofit Jr. 3 pontosan az, amit sok gyerek (és szülő) szeretne egy okosórától. Megvan a kinézete, a mérete és a tisztességes ára. Ennek ellenére alig rendelkezik több funkcióval, mint sok nem csatlakoztatott digitális óra, és nem látom, hogy túl sok szülő választaná a viszonylag időigényes Bluetooth szinkronizálási funkcióval való bíbelődést, amihez először elő kell venniük az órát, majd időt kell szánniuk arra, hogy összekapcsolják a telefonjukkal.

Ráadásul nem igazán tudom meghatározni, hogy milyen gyerekeknek van szükségük a Vivofit Jr. 3 és a Bounce óra edzéskövető funkcióira, ha már itt tartunk. Talán ez kevésbé funkcionális, mint inkább etikai kérdés. Egyrészt megértem a szülőket, akik biztosítani akarják, hogy a képernyőfüggő gyermekük elegendő, nem szedentikus aktivitást igénylő időt kapjon. Valóban ironikus, hogy több képernyővel kevesebb képernyőidőt javasolnak, de én egy olyan jogos szülői indokot keresek, amely azt kívánja, hogy a gyermek együttműködjön egy szigorú aktivitási rendben. A legtöbb gyerek természeténél fogva elég aktív ahhoz, hogy okosórán keresztül emlékeztessük őket, hogy legyenek aktívabbak, nem igazán szükséges. Sokkal fontosabb, hogy megadjuk nekik a motivációt és az időt, hogy kényelmesen legyenek természetes aktív önmaguk. Nem tudok elképzelni egy neurotikus hétéves gyereket, aki megszállottja annak, hogy elérje a lépéseiket vagy az edzési céljait. Talán csak sajnálom ezt az elméleti gyereket. Azokat a gyerekeket is sajnálom, akiknek az okosórájuk valamiféle szülői felügyeletet jelent. Ahelyett, hogy egy szerető felnőtt vezetné a gyermeket az egészségesebb aktivitásra, a technológiára hagyatkoznak, hogy a szülői feladatokat elvégezze helyettük. A technológia nem jár útmutatóval arra vonatkozóan, hogyan kell mindezt kezelni, így érdekes erkölcsi és gyakorlati intellektuális kihívássá válik a szülők számára, hogy mérlegeljék, hogyan vagy hogyan ne használják az új, gyerekalapú technológia és játéklehetőségek nagy részét.

Pozitívabb szemszögből nézve, egy aktivitáskövetéssel és egyéb funkciókkal ellátott okosóra nagyon könnyen segíthet a gyerekeknek már fiatal koruktól kezdve egészséges szokások és aktív fittségi tudatosság kialakításában. Köztudott, hogy a legtöbb egészségtelen felnőtt már gyerekkorában kialakítja rossz szokásait (különösen a rossz étkezési és mozgási szokásokat), és egyszerűen nem tanulnak meg jobban, amikor felnőnek. Azok a gyerekek, akik általánosságban tudatosabban nőnek fel, és akik a testmozgást a rutinjuk részévé teszik, valószínűleg egészségesebb felnőttek lesznek, bár ez persze csak egy elmélet, és ahhoz, hogy többet tudjunk, meg kell várnunk, amíg a mai gyerekek közül sokan valóban felnőttek lesznek. Azt tapasztalom, hogy az aktív szülői magatartás és az ilyen technikai játékok megismerése, valamint az ezeket használó gyermekekkel együtt a legjobb módja annak, hogy biztosítsuk ezen eszközök megfelelő használatát. Természetesen ezt úgy mondom, hogy a fiam aktívan használja a Garmin Bounce üzenetküldő funkcióját, hogy folyamatosan emlékeztessen a világ összes olyan tárgyára, amelyről azt képzeli, hogy elérhető számára, ha csak annyit mond: „Apa, tudsz nekem venni…”.


Ha a Garmin Vivofit Jr. 3 úgy néz ki, mint egy gyerek okosóra, a Bounce úgy is viselkedik. Ez sokkal közelebb áll ahhoz, amit egy teljes értékű, gyerekeknek szánt okosórától elvárhatsz. Hátránya, hogy sok gyerek csuklójához kicsit nagy, és nem olyan szórakoztató a vizuális stílusa, mint például a Vivofit Jr. 3. Amit azonban a Bounce hozzáad, az egy sokkal erősebb (és újratölthető) hardverrendszer, tényleges állandó csatlakoztathatóság, érintőképernyő, még egy tok gomb és kommunikációs eszközök. Amit érdekesnek találtam ebben a termékben, az nem annyira az, hogy mit tesz a gyerekekért, hanem az, hogy mit tesz a szülőkért. Bár az üzenetküldési és kommunikációs funkciók kihasználásához havi előfizetési díjra van szükség, a Bounce-hoz hasonló okosórák valódi lehetőséget kínálnak a gyerekekkel való kommunikációra és a pontos helyzetük megállapítására anélkül, hogy saját mobiltelefont kellene beszerezniük. Itt találtam a legnagyobb érdeklődést a Bounce gyerekeknek szánt okosóra termék iránt.

Én az a fajta szülő vagyok, aki azt szeretné, ha a gyermekem minél tovább elkerülné, hogy saját okostelefonja legyen. Megértem, hogy nem minden szülő gondolkodik így, de nem hiszem, hogy a fiamnak szüksége lenne okostelefonra, amíg sokkal közelebb nem kerül a felnőttkorhoz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne tudjak kommunikálni a fiammal, vagy ne tudjam, hol van. Az a technológia, amely lehetővé teszi a szülők számára, hogy az okosórákon keresztül beszéljenek a gyerekeikkel, vagy megtalálják őket, szerintem sok szülő számára érdekes lehet. A trükk az, hogy olyan rendszert találjunk, amely elég intuitív és megbízható, anélkül, hogy túl drága vagy megterhelő lenne. Bár nem a Garmin az egyetlen cég, amely ilyen terméket kínál, véleményem szerint kiváló ötlet egy okosóra használata a gyerekek nyomon követésére és egyszerű üzenetek küldésére, különösen akkor, ha ez a termék nem telefon, és elég korlátozott funkciókkal rendelkezik ahhoz, hogy biztonságosan viselhessék a csuklójukon az iskolában stb. Nyugodtan pihenhetek abban a tudatban, hogy a fiam nem igazán kerülhet komoly bajba a Garmin Bounce viselésével, még akkor sem, ha technikailag csatlakozik az internethez.

A Garmin azon kevés cégek közé tartozik jelenleg a világon, amelyek ennyi energiát fektetnek az okosórák hardverébe és szoftverébe. Amikor a felnőtt okosóráikat véleményezem, jellemzően azt szoktam mondani, hogy a szoftverük nagyon teljes értékű, de bonyolult és nagyon mély. A gyerekeknek szánt okosóra-élményhez a Garmin-nak le kellett egyszerűsítenie az alapvető szoftveres élményt, ugyanakkor a lehető legkönnyebben hozzáférhetővé kellett tennie. Milyen jó munkát végzett eddig a szoftvercsapat? Elég jó munkát végzett, de van még hova fejlődni. Ez idővel meg fog valósulni, ahogy a Garmin a gyerekeknek szánt okosóráinak szoftverét jobban kinézővé, funkciógazdagabbá és gyorsabban használhatóvá teszi (úgy tapasztalom, hogy a gyerekek kevésbé türelmesek a lassú operációs rendszerekkel, mint a felnőttek általában). Nem vagyok benne biztos, hogy a legtöbb gyerek képes lenne megérteni, hogyan kell használni a szoftvert felnőtt segítsége nélkül. A szoftver a Garmin szabványaihoz képest elég egyszerű, de a drágább Apple termékek még mindig mindenki mást megelőznek, ha a megközelíthető szoftverfelületekről van szó.

Az időjárási adatok funkciótól eltekintve a Bounce óra egyetlen csatlakozási funkciója, amelyet a fiammal teszteltem, az üzenetküldési funkció és az élő helymeghatározási funkció volt, amely lehetővé teszi, hogy megtaláljam vagy nyomon kövessem őt. Azt szerettem volna megtudni, hogy egy korán olvasó gyermek mennyire boldogul egy olyan rendszerrel, amely valóban a gépelésre van kihegyezve. A Garmin a korai olvasóknak és íróknak szól a sok grafikus funkciót használó rendszerrel, bár azt mondanám, hogy az olvasási képesség valószínűleg szükséges a Garmin Bounce-on elérhető funkciók teljes megértéséhez és használatához.


Miután beállította a Garmin Bounce-t egy LTE előfizetéssel (kb. 10 dollár havonta), le kell töltenie a Garmin Jr. alkalmazást. Ezt az alkalmazást a gyerekek is használhatják, de a szülők számára is készült. Az alkalmazáson belül található az üzenetküldő eszköz, amely lehetővé teszi a beszélgetéseket egész összekapcsolt családok között, vagy egyszerűen két ember között. A Garmin alapvetően egy egyszerű csevegő üzenetküldő funkciót épített, amelyet a legtöbb ember ismer, bár azt tapasztaltam, hogy az üzenetek nem mindig küldenek el (gyakran egyszerűen „újrapróbálkozhat”), és maga a szoftver késleltetettebb volt, mint a legtöbb üzenetküldő szoftvereszköz, amelyhez az emberek hozzászoktak. Azt is tapasztaltam, hogy az üzenet elküldése és a fogadó fél általi kézhezvétele között késés lehet. Ezt rontják a nagyobb adatfájlok, ami a Bounce esetében problémát jelent, mivel a felhasználók az idő nagy részében hangjegyzeteket akarnak majd kicserélni egymással. Az egyik legnagyobb funkció, ami vitathatatlanul hiányzik, az az élő hanghívás. Lehetséges, hogy a Garmin biztonsági vagy jogi okokból döntött úgy, hogy kihagyja ezt a funkciót. Ezzel együtt, bár hangüzeneteket oda-vissza küldhetünk gyermekeinkkel – kétségtelen, hogy néhány szülő elvárja, hogy egy előfizetéses, gyerekeknek szánt okosórának tartalmaznia kell egy hívás funkciót. Akkor viszont a Garmin valószínűleg bölcsen teszi, ha nem kacérkodik az oktatási szakemberek vagy más felnőttek haragjával, akik idegesítőnek vagy nem megfelelőnek találják, hogy a gyerekek folyamatosan csörgő karórát viselnek.

Azt mondanám, hogy a Garmin körülbelül 80-85%-ban ott tart az üzenetküldő szoftverével. Minden alapelem megvan, beleértve egy olyan rendszert, amely feltételezi, hogy a felhasználók gyorsan akarnak majd üzeneteket küldeni, és a gyerekek nem fognak kis képernyőn gépelni. A Bounce beépített mikrofonnal és hangszóróval is rendelkezik, amely lehetővé teszi a hangüzenetek rögzítését és a beérkező üzenetek lejátszását. A Garmin az okosóra-alapú üzenetküldő szoftvert is úgy tervezte, hogy háromféle üzenetet küldhessen. Az első a hangüzenetek, amelyek a fájlok méretét tekintve kissé nehézkes, de valószínűleg a legtöbb ember így választja majd az oda-vissza kommunikációt. A következő módja a kommunikációnak a képekkel vagy hanggal feljavított hangulatjelek (emojik). Az órán a hagyományos hangulatjelek hosszú listája és a hangalapúak rövidebb listája közül lehet választani. Ezek többsége a butább vagy játékosabb oldalra tartozik, de sokuknak látom a kommunikációs értékét – bár nem értem, mi a szándékolt üzenet, ha egy szülő egy nyávogó macska képét kapja, hacsak a gyermek nem valóban egy macskára utal. Végül, a Garmin Jr. csevegő rendszere rendelkezik egy előre kitöltött szöveges válaszok listájával. Megjegyzendő, hogy a Garmin Jr. szoftveren keresztül természetesen hozzáadhat válaszokat ehhez a listához. Ez a lista nagyon hasznos válaszokat vagy kérdéseket tartalmaz, mint például az „Igen” vagy „Nem”, és a „Jól vagyok” vagy „El tudsz jönni értem most?”.


Míg a Garmin Vivofit Jr. 3 inkább a gyerekek által kívánt okosóra, addig a Garmin Bounce inkább a szülők által kívánt okosóra. Ez biztosítja számukra az üzenetküldési, csatlakozási és helymeghatározási eszközöket, amire vágynak, feltéve, hogy a gyerekeiket arra tudják ösztönözni, hogy viseljék és tartsák feltöltve. Az ehhez hasonló termékek is viszonylag újak még a piacon. A szoftverrel, csatlakoztathatósággal, funkciókkal stb. kapcsolatos kérdések folyamatosan és gyorsan finomodnak és módosulnak. Annak ellenére, hogy ezeket a termékeket rendszeresen frissíteni kell, úgy tűnik, hogy a Garmin a viszonylag szerény árszintre összpontosít, különösen a gyermekmodellek esetében. A Garmin még ezen alacsony árfekvésben is a piacon kapható legkifinomultabb okosórák közé tartozik. A gyerekeknek szánt okosóráikban egy kisebb vagy startup cégnél jobban bíznék. Míg mások talán képesek szebb dizájnt készíteni vagy célzottabb marketinget létrehozni, ahhoz, hogy egy olyan technológiai termék, mint az okosóra, alacsony árfekvésben is jól működjön, egy olyan nagy volumenű, általános okosóra-gyártó súlya szükséges, mint a Garmin.

Az okosórák piacának még hosszú út áll előttünk a hardver miniatürizálása és a szoftver finomítása terén, mielőtt a gyerekeknek szánt okosórák olyan mainstream termékekké válnának, amelyek a legtöbb gyerek birtokában vannak. Sok fontos kérdést kell feltenni azzal kapcsolatban is, hogy bölcs dolog-e a gyerekeknek sok olyan fitnesz- és egészségkövető eszközt adni, mint a felnőtteknek. Több szülő azonban egyetért azzal, hogy hasznos, ha van egy olyan eszköz, amely megmondja, hol van a gyermeke, és segít a vele való oda-vissza kommunikációban, és amely sem a költségek, sem a tartalom veszélyessége szempontjából nem egy telefon. A Garmin Bounce legalábbis ilyen szempontból erős érveket képvisel, mint a szülők és a gyerekek speciális eszköze. A Garmin Vivofit Jr. 3 ára jelenleg a következő $89.99 USD a Garmin Bounce ára pedig a következő $149.99 USD. További információk a Garmin weboldalán itt.

ferfi karorak

3 és Bounce okosórák: A gyerekek Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórái

Miért jó választás a Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosóra a gyerekek számára?

A Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórái ideális választások a gyerekek számára, mert strapabíróak, vízállóak és számos okos funkciót kínálnak. Ezek az okosórák segítenek a gyerekeknek megérteni az aktív életmód fontosságát és motiválják őket a mozgásra.

Milyen funkciókat kínálnak a Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórái?

A Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórái számos hasznos funkciót kínálnak, például lépésszámláló, alvásfigyelő, időjárásjelentés és játékok. Emellett a szülők is nyomon követhetik a gyerekek mozgását és aktivitását a Garmin alkalmazás segítségével.

A fent említett Garmin Vivofit Jr. 3 és Bounce okosórák a gyerekek számára ideális választások a mindennapi tevékenységek követésére és a játékos mozgásra ösztönzésére.

AKCIÓ – Tommy Hilfiger férfi karóra

Köszönöm, hogy idáig elolvasta. Remélem, hogy legalább kicsit tetszett a cikk, és elolvas néhány másik cikket is a weboldalunkon.

cikkek

Az akciók, amikre vártál: Tommy Hilfiger karóra akár 50% kedvezménnyelA BOLTHOZ